Podatek u źródła krok po kroku

pytanie o podatek u źródła do tej pory mieliśmy nieliczne przypadki korzystania przez klientów z usług mogących mieć związek z podatkiem u źródła. A ponieważ sądy administracyjne różnie interpretowały zapisy ustaw, więc nie wykazywaliśmy związku tych transakcji z podatkiem u źródła (były to najczęściej reklamy googla, korzystanie z fotograficznych stocków zdjęciowych bez przenoszenia praw autorskich). W związku jednak ze zmianą dotyczącą "terytorialności" potrzebujemy wsparcia w zakresie określenia:

1. które z naszych przypadków mogą wchodzić w działanie ustawy? reklama (to wiadomo, google udostępnia elektroniczny certyfikat rezydencji), odpłatny udział w serwisach tematycznych korzystanie z aplikacji informatycznych np Adoba do obróbki zdjęć, korzystanie ze stocków fotograficznych do wykorzystywania zdjęć, bez praw autorskich
  2. Jaka jest dokładna instrukcja działania w przypadku rozpoznania tych usług i konieczności zapłaty podatku (nie ćwiczyliśmy tego jeszcze) tj.: - w którym momencie powstaje obowiązek podatkowy, - kursem jakiego dnia przeliczać walutę do ustalenia podstawy opodatkowania - jakie deklaracje miesięczne, a jakie roczne należy złożyć
  3. Rozumiem, że ten sam schemat działania będzie miał miejsce zarówno w przypadku osób fizycznych jak firm nierezydentów świadczących usługi dla podatnika polskiego. pozdrawiam

Wygenerowano: 2024-05-06 13:09:36