Rezydencja podatkowa - dowody

Witam, mam następujący temat:

Czynny podatnik VAT (pdof w formie liniowej+ VAT+VAT-UE kwartalne) dokonał sprzedaży towarów czynnemu podatnikowi VAT z XXXX, zarejestrowanemu do transakcji unijnych . Na fakturze z XXX.10.2015 r.(w załączeniu) zawarł informacje o ilości elementów wykonanych zgodnie z zamówieniem oraz obciążył za dwa transporty (realizacja przez firmę zewnętrzną – XXX). Po naszej prośbie o szczegóły realizacji transportów (2 usługi transportowe) okazało się, że towar był wysłany 2 paczkami w różnych terminach. Pierwsza część (paczka) wydana XXXjuż XXX.09.2015 r., a druga 22.10.2015 r. (w załączeniu zestawienie trasy przesyłek).

Pojawiają się wątpliwości w VAT i podatku dochodowym:

1. VAT Czy wykażę poprawnie obowiązek VAT dla sprzedaży towarów- XXX.10.2015 r., a dla usług transportowych: datY dostarczenia paczek do odbiorcy - XXX.10.2015 r. i XXX.10.2015 r.. Może daty wydania paczek, a nie ich dostarczenie, powinny wskazywać obowiązek podatkowy w świadczeniu usług?

2. VAT Dostawę towarów wykazuję jako WDT (stawka VAT 0%), a usługi transportowe jako świadczenie usług zgodnie z art. 28b (stawka NP)

3. PDOF Czy w pdof powinnam pierwszą część wysłanych XXX.09.2015 produktów winnam ująć w przychodach września i skorygować wartość podatku kwartalnego (moment wydania towaru firmie transportowej)? Jak prawidłowo ustalić wartość usług transportowych w pdof- zgodnie z datą wykonania usługi przez firmę kurierską, czy z datę przekazania kurierowi?

Ustalenie powyższych dat warunkuje dzień kursu NBP, jaki przyjmę dla VAT i PDOF.

Wygenerowano: 2024-05-05 22:23:06