Koszty proporcjonalnie do okresu w budownictwie

mamy dość poważny problem z interpretacją poniższego zapisu w ustawie PDOP. Wydaje się prosty, a jednak.

4b. Koszty uzyskania przychodów bezpośrednio związane z przychodami, odnoszące się do przychodów danego roku podatkowego, a poniesione po zakończeniu tego roku podatkowego do dnia:
1) sporządzenia sprawozdania finansowego, zgodnie z odrębnymi przepisami, nie później jednak niż do upływu terminu określonego do złożenia zeznania, jeżeli podatnicy są obowiązani do sporządzania takiego sprawozdania, albo
2) złożenia zeznania, nie później jednak niż do upływu terminu określonego do złożenia tego zeznania, jeżeli podatnicy, zgodnie z odrębnymi przepisami, nie są obowiązani do sporządzania sprawozdania finansowego
- są potrącalne w roku podatkowym, w którym osiągnięte zostały odpowiadające im przychody.

Jak zastosować ten przepis w przypadku usług (np. budowlanych, informatycznych) rozliczanych w czasie np. jednego roku od czerwca 2014 do czerwca 2015? Jak określić koszty na koniec roku 2014, które odpowiadają przychodom osiągniętym również do końca 2014 w sytuacji, gdy było wystawionych kilka faktur sprzedaży. Czy koszty na koniec 2014 roku nie mogą być większe od przychodów, jeżeli okaże się, że na koniec kontraktu wyjdzie dochód? Czy są jakieś metody pomiaru, czy Urząd Skarbowy może takie koszty próbować wyeliminować z kosztów podatkowych

Wygenerowano: 2024-04-29 09:27:35