PIT od sprzedaży majątku wniesionego do wspólności małżeńskiej

Statystyki pracy doradcy podatkowego

1 dzień 16 godz. 4 min.
średni czas oczekiwania na odpowiedź
(5 ostatnich porad)

słów: 1633 | znaków: 9870
przeciętna porada z dodatkowymi wyjaśnieniami doradcy
(5 ostatnich porad)

79 % porad (79 na każde 100 porad)
w cenie nie wyższej niż standard 199 zł
(od 2013 r.)

ZADAJ WŁASNE PYTANIE

Dzień dobry, w styczniu XXXX roku żona - będąc wtedy panną - zakupiła mieszkanie z środków w całości kredytowanych. W tym samym roku, we XXXX wzięliśmy ślub. W 2016 roku przystąpiłem do kredytu mieszkaniowego. W XXXX 2018 roku mieszkanie zostało darowane do wspólnoty małżeńskiej. Chcielibyśmy sprzedać mieszkanie w przyszłym roku. Z tego co żona się dowiedziała to z połowy spłaconego kredytu (tzn z mojej częśći) będzie trzeba odprowadzić podatek dochodowy (tej mojej częsci spłaty która idzie do banku) przy sprzedaży. Interesuje nas jakie mamy opcje poza przeczekaniem 5 lat żeby ominąć podatek dochodowy od sprzedaży? Bardzo prosze o wycene tego zapytania.

poradnik Klienta

CO, KIEDY, JAK, ZA ILE

+ online od 2003 r. Serwis doradcapodatkowy.com to pierwszy polski serwis doradztwa podatkowego online. Działam zawsze zgodnie z prawem konsumenckim oraz z zasadami etyki zawodowej doradców podatkowych.
+ ponad 2500 porad online: dla Klientów z całego świata - od Brazylii i USA po Australię, od Makao po Zjedn. Emiraty Arabskie czy Libię, od USA poprzez kraje UE po polskich podatników - firmy i osoby prywatne.
+ rzetelność: Każda e-porada przekazywana jest e-mailem w pliku podpisanym elektronicznie (tzw. e-podpis). Odpowiadam za treść moich porad, posiadam też ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej.

Porada - co otrzymasz?

Porada w pliku pdf podpisana certyfikatem kwalifikowanym (forma pisemna).

Porady i ceny

Sprawdź, ile kosztują usługi naszej Kancelarii. Zawsze płacisz po uzyskaniu porady.

Formy płatności

Płatność przelewem, kartą płatniczą, przelewem online, przez PayPal.

Ile to potrwa?

Sprawdź jak krótko! A z reguły poradę otrzymasz nawet szybciej.

Reklamacje

Na zasadach określonych w regulaminie płaci tylko zadowolony klient.

Bezpieczeństwo i poufność

Szyfrowanie danych oraz e-podpis. Tajemnica zawodowa jak u adwokata.

Regulamin

świadczenia usług drogą elektroniczną jest w pełni zgodny z obowiązującym prawem, w szczególności z prawem konsumenckim. Dbam o Twoje podatki, analizując dokładnie Twoją indywidualną sytuację i uwzględniając Twoje potrzeby. I za to płacisz.

Ustawa o doradztwie podatkowym

Zapoznaj się z przepisami ustawy o doradztwie podatkowym (wersja na rok 2014). Dzięki temu poznasz wymogi stawiane doradcom podatkowym,a które stanowią dla Ciebie gwarancję rzetelności, poufności i uczciwości doradcy podatkowego.

Zasady etyki

Zasady etyki doradców podatkowych są podstawowym gwarantem rzetelności porady, uczciwości doradcy podatkowego, tajemnicy zawodowej oraz pewności ewentualnego odszkodowania w razie błędnej porady. Masz pewność!

czytaj

Nota prawna: Korzystanie z porad oraz logowanie do serwisu oznaczają akceptację regulaminu. © Copyright by Artur M. Brzeziński doradca podatkowy, 2003-2019.